De jaarlijkse Allergy Awareness Week maakt mensen in het Verenigd Koninkrijk van 24 tot en met 30 april bewust van het bestaan van (voedsel)allergieën.

Dutch Spices bespreekt het belang van allergeenvrije voeding in podcast van Food Matters Live
Hoe gaat de voedingsindustrie om met de groeiende behoefte aan duidelijke informatie over voedselallergenen? Food Matters Live en Dutch Spices maakten er samen een podcast over. Nu te beluisteren!
Lees meerNatasha’s Law vereist dat alle voedselwinkels op voorverpakt voedsel volledige ingrediëntenlijsten verstrekken met duidelijke allergenenetikettering.
NVWA constateert: 60% van de geïnspecteerde bedrijven in de retail, ambacht en horeca informeert zijn klanten onvoldoende over allergenen in voeding of gerechten.
De Wheel of Retail is de prijs voor productintroducties in de Nederlandse supermarktbranche. De genomineerden worden begin deze week bekend gemaakt.
Dutch Spices stelt tweemaal per jaar een inspiratierapport op. Op basis van trends, ontwikkelen wij heerlijke en vernieuwde producten en concepten.
Als je een makkelijk middel zoekt om meer omzet te draaien, dan is er een praktische oplossing: een stoepbord plaatsen. Het stoepbord is een omzetverhoger, zelfs in digitale tijden.
De nationale week zonder vlees & zuivel is bedoeld voor bewustwording en vermindering van de vlees- en zuivelconsumptie en de impact op het klimaat.
De groep mensen die tijdens de ramadan volgens de halalrichtlijnen eet, is groot. Alle smaakmakers van Dutch Spices worden volgens deze halalrichtlijnen geproduceerd en hebben een Halal Correct-certificaat
In 2022 meldde De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) 165 recalls in Nederland. De meeste meldingen werden afgegeven vanwege allergenen.
Albert Heijn heeft nog altijd het grootste marktaandeel van de Nederlandse supermarktketens. Jumbo blijft op de tweede plaats, gevolgd door Lidl.
Dutch Spices biedt smaakmakers voor grote groepen mensen. En dat mag gezien worden. Dutch Spices gaat een nieuwe fase in met een nieuwe huisstijl.