Nieuws

Initiatieven van Lidl tegen voedselverspilling

Initiatieven van Lidl tegen voedselverspilling

Supermarktformule Lidl komt in actie tegen voedselverspilling met de campagne 'verspil mij niet, ik ben nog goed'.

Dit project past in de doelstelling van Lidl: 50%  minder voedselverspilling in de keten in 2030. Naast eerdere initiatieven, is de campagne 'verspil mij niet, ik ben nog goed' een middel om deze doelstelling te behalen.
Producten op de laatste dag van de houdbaarheidsdatum, worden aangeboden voor € 0,25 (het kwartje van Lidl).

Zichbaar
De producten zijn zichtbaar via een unieke afprijs-sticker en worden aangeboden in speciale 'verspil mij niet'-bakken.
Lees  hier welke filialen deelnemen aan dit project.

Too Good To Go
Ook Lidl volgt andere supermarktformules op door deel te nemen aan het Too Good To Go concept.  Consumenten kunnen een Magic box bestellen, elke dag wisselend van samenstelling, afhankelijk van de houdbaarheid van producten in het assortiment. 

Naar het overzicht