Nieuws

BBQ producten ... als er rook is

BBQ producten ... als er rook is

In deze periode verschuift de focus naar het BBQ-seizoen. Dit geldt voor het aanbod van producten vanuit de voedingsmiddelenindustrie naar de retail en daarmee het schap voor de consument. Het zonnige weer stimuleert de hunker naar het buiten eten. Het bereiden van vlees of vleesvervangers, gaat niet alleen over het eten van lekker eten, maar ook over het verhaal erachter. Denk aan de herkomst, de bereidingswijze en daarmee de algehele eetervaring.

Hobby en passie
Voor veel mensen is BBQ’en een hobby en passie tegelijk: een warmtebron van gloeiende kolen of een bakplaat, koude dranken, veel frisse lucht en het samenzijn in je tuin of op het balkon. De geur van gegrilde hamburgers, steaks of een groentespies draagt bij aan het BBQ-gevoel. Populair zijn low-and-slow-cooked producten zoals varkensschouder, spare ribs, kippenvleugels, diverse gegrilde worstjes, gepofte aardappel, maar ook barbeque pizza of bacon burgers.

Storytelling
Steeds meer consumenten willen informatie over de leefwijze van dieren, de herkomst van producten en de daarmee samenhangede invloed op bijvoorbeeld de kwaliteit of de smaak. Deze trend sluit aan bij de Top Trend van Innova Market Insights voor 2020 van "Storytelling."

Herkomst en transparantie
Ook bij Dutch Spices is transparantie vanuit de keten een essentieel onderdeel. Van elk ingrediënt is bekend waar deze vandaan komt. Daarnaast zijn maatregelen genomen de ingrediënten veilig voor 24 allergenen te leveren, dit geldt ook voor beheersing van kruisbesmetting.

Smaakvoorkeuren
Er zijn land-specifieke voorkeuren en verschillen onderling. Voorkeuren voor zout, pittig, rokerig, zoet of fruitig verschillen per land. Elk product bij Dutch Spices wordt ontwikkeld met hoogwaardige ingrediënten. Er is een grote verscheidenheid beschikbaar: kruidenmixensauzenmarinades etc voor zowel vegetarische als veganistische consumentenproducten.

Naar het overzicht